Uffe&Maya

Uffe&Maya
"Vi ger oss aldrig"

onsdag 26 september 2018

Piraten&jag


Det är onsdagkväll och på onsdagskvällar hänger jag tvätt och kollar trav. Då mår jag förbannat bra. En gång i tiden hade jag alltid samtal med en pirat på onsdagskvällar. Det var en vana.. Piraten&jag..

Han är en av de allra tappraste kämpar jag vet. Han tog tag i mitt hjärta och jag kommer nog aldrig kunna släppa honom i tanke och själ.

Piraten. Hjälten.

Under mina år har jag mött så enormt många människor. Men..

.. Piraten är den människa som gripit tag allra mest. Piraten älskade mina sagor, för där fick han komma ut i frihet. Där var han hjälten.
I verkligheten var piraten fånge i sin egen kropp. Som så många andra med CP-skada.

Det var längesen vi snackade nu, på vårt sätt, piraten..

Men så är livet, vi möts, vi skiljs, vi minns.

Du är en liten del av hjärtat, piraten.. för alltid..

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Annars då, jovars livet knackar på. Vardag. Regn och långt från sommar och kortbyxor. Att stå och vänta på en skoltaxi i regn och 25 s/m västlig vind är fan inte kul.

Men som en klok ung pojke sa imorse till sin mor:

"Fast mamma i Sverige har vi i alla fall inte krig"

Kan vi inte alla försöka tänka så imorgonbitti kl 06.30 när vi ger oss ut i världen. Jag är den första att erkänna att mina mornar är som att gå igenom helvetet.

Ta hjälp tänkte jag imorse. Terapi eller börja ta tåget. Så hjälp är på väg.

Vi fortsätter försöka sprida kärlek och godhet, jag och min krigarprinsessa.

Utan allt skratt, alla underbara stunder vi har, skulle varken Maya eller jag orka..

Nu tog orden slut.

Godnatt.

/U




Inga kommentarer: