Uffe&Maya

Uffe&Maya
"Vi ger oss aldrig"

fredag 17 augusti 2018

Kunskapskanalen&jag

(

Min lur har gått sönder och jag har inte kulor att köpa en ny. Det där gör inget och jag har inte stört mig nämnvärt på det. Men..

.. nu ska vi ju upp tidigt som attan. Mornarna är som att leva i en skål grädde som ska vispas med elvisp. Hemskt!! Jag måste göra något åt det, men jag har en plan..

Sickan, jag känner honom, en väldigt trevlig människa..

Har många tankar om det arbete jag har. Hur värderar man en insats och när är det dags att värdera den?

Jag ser utanförskapet lite annorlunda än pedagogerna. På något vis tänker jag mer långsiktigt.

Nog om det. Uffe fick en idé i huvudet och vill nu börja förverkliga den. Annars kanske den försvinner i alla andra tankar,

Tanken är som en swich..

Känner mig stark samtidigt som jag är helt loost i världen, för i den värld jag nu lever känner jag mig inte igen mig. Livet är inte en quickfix..

Men att koka några ägg går ganska fort.. Time for kvällsmat :)

Så.. Handling och tid. Respekt och kärlek till det man gör. Förståelse för människor och barn och ha förmågan att möta alla där dom är. Min styrka i livet.

En sak i taget och lugn du hinner, för vad har du bråttom till, egentligen?

/U

Inga kommentarer: