Uffe&Maya

Uffe&Maya
"Vi ger oss aldrig"

onsdag 15 augusti 2018

Datorfel och en täppt näsa

Så.. jobbet har börjat, lugnt och fint, torsdag kommer eleverna. På torsdag börjar även fröken bus skolan igen.

Vi har haft det allra finaste sommarlovet. Vi har haft det magiskt. Förtrollande mornar. Maya har vaknat tidigt (som attan) men jag har ett trick.. 

Vi lägger oss sked. Såklart. Det har jag nog redan avhandlat här på bloggen. Men att ligga sked hos farsan och så bli lite pillad i örat. Då somnar man om gott.

Underbar sommar. En av de bästa.

Men.. Livet är till för att ändras. Sommar hela året om vore ganska trist. Ledigt hela året vore väl inte så trist, men jobba är bra.
Jag älskar mitt jobb. Att se ett barn lyckas. Att se ett barn växa och må bättre och bättre är en känsla som inte går att beskriva.

Jag arbetar ju fortfarande med några av de killar jag hade som klienter på förra jobbet. Inget betalt, men jag kan bara inte släppa några av dom, De har fortfarande efter nästan 8 månader inte fått någon nu kontaktperson (jävla samhälle). Så..

Jag finns för dom när dom behöver snacka eller ha hjälp med nåt.

Thats life.

Min kollektion börjar närma sig en utställning. Fy tusan så nervöst.. Sedan har jag faktiskt tagit tag i en annan sak jag tänkt på väldigt länge. Kommer få mer info under hösten, men om det går i lås kommer jag bli väldigt glad. En dröm som går i uppfyllelse.

Mayas assistent Erik slutar snart och jag tar över. Min donna ska få hjälpa till att städa. Hon kommer inte gilla det, men trots CP-skada måste man lära sig att hjälpa till med det man kan.

Thats life.

Dags för planering för vintern. Vi ska åka utomlands!! Vi ska åka till fjällen. Dags att börja spara pengar. Alla bidrag till Mayas vinterresa tas emot tacksamt.. :)

Och där försvann hela inlägget. Hade skrivit och trodde jag publicerat.. men nix.. inte..

Jag är redo för nya jobbet. Har fått allt dit jag ville och känner mig nu redo för höstterminen 2018. Vi kommer bli bästa teamet.

Bara mina arbetskamrater kommer orka med mig. Jag är ganska ärlig av mig, och troligen ganska rolig.
Berättade om min blogg idag. Brukar inte släppa det så fort när jag träffar på nya människor, men nu har jag ju snart känt dom i ett halvår.. eller så var det för att dölja att jag fått ett gigantiskt utbrott med munsår. Gör ont hela tiden, läpparna svullna som av en överdos botox, och läpparna stela som Michael Jacksons. Kunde det liksom inte ha kommit i somras??

Jag vet att jag kommer stortrivas med dom jag jobbar med. Vi kommer få det roligt..

Har en tanke på att starta nytt parti.. Min slogan ska bli "För ett snöfritt Sverige..".. Ska höra av mig till FriaTider, dom kan nog snurra till det och locka till sig några väljare.
Hjärnbrist är det gott om.

Nu.. nattning av en styck Uffe.. och får ursäkta alla pedagoger för vissa stafvel och grammatiska krångel, men jag har aldrig brytt mig så mycket om verb och andra tråkiga begrepp.. Jag tänker inte så mycket.. jag berättar mina tankar..

Be kind

/U

Inga kommentarer: