Uffe&Maya

Uffe&Maya
"Vi ger oss aldrig"

tisdag 31 juli 2018

Värdet i en puss

Någon som märkt att det är ganska varmt? Jag har nästan helt slutat följa nyheterna, men det är sorgligt med bränder och oljeutsläpp.

Nyheter är inte nyheter längre. Vi överflödas dagligen, hela tiden av dom. På fb. TV. Mobilen. Jag ber alla att vara källkritiska för det som sker i vårat land nu är skrämmande.

Vi måste ta hand om varandra. Inte hata. Det är så sorgligt, det som sakta sker..

Ok, en kram och puss när man lämnar på dagis är ju helt uteslutet sen ganska länge. Hon tittar på mig och sen dörren. Gå, pappa, gå..

Det är en trygg unge jag hjälpt på traven.

Men ni vet de pussar och kramar man får är så oändligt mycket mer värdefulla. De är som glitter från änglar.
Vi har våra stunder, Maya och jag, vid nattningen då jag bär henne från rullstol till säng då brukar hon fnittra av pappas sticksiga pussar..

På mornarna, när hon vaknar kl 4 och man liksom inget annat orkar än att lägga sig sked under varsitt täcke, min arm som kudde. Pillar lite i hennes öra som när hon var bebis, det brukar få henne att somna om..

Det är de korta ögonblicken vi aldrig glömmer.

Nästa vecka är hela assistansgruppen intakt igen. Maya ska till kortis på tisdagen och sen hela helgen. Jag ser fram emot det men på vägen dit ska jag ta och njuta, och leva livet..

Vi mot världen och det enda dom inte kan ta ifrån oss är vår kärlek..

Nu ska jag fortsätta i värmen.. och längta lite till hösten. Mörka kvällar. Vinande löv. Varm choklad. Goda skaldjur. 

Men, som pussar är stunden ganska förgänglig.. det gäller att ta hand om den som det värdefullaste man har.

Tänk om tid kostade pengar?

Dagens visdomord får bli..

Var snäll.

/U

Inga kommentarer: