Uffe&Maya

Uffe&Maya
"Vi ger oss aldrig"

onsdag 25 juli 2018

Har ett eget litet paradis. Ett av flera, faktiskt.

Paradiset där jag var idag ligger vid Vättern och Ombergs strand. Bara några få vet om stället. Det är inte en enkel promenad ner och vägen upp kan knäcka den starkaste. Tvärbrant och massor elaka mygg.
Älskar den backen. Man är så trött att man tror man ska dö när man är uppe, men efter en stund pumpar noradrenalin och endorfiner..

Bad. Dykning. Solfaktor 50. Långärmat. Bärgat en stock och burit hem. Burit sten. Vi åker imorgon igen.

Änligen. Kortishelg!! Jag kan göra precis vad jag vill.. i fyra långa dygn. Vättern. Nattbad. Kanske fiske.

Det svider att hon ska åka. Hon själv är lite ledsen över att åka till kortis.. men det brukar bli bra.

Imorgon tampas jag med backen igen. Dyker i kristallklart vatten. Räddar andungar. Vadar omkring och tittar på sländor. Vackra stenar. Skissar i blocket. Samtalar med min vän. Dricker vatten och äter frukt.

Jag älskar livet.

Dagen reflektion får bli:

Om njutning är större än mödan så är det värt det..

/U

Inga kommentarer: