Uffe&Maya

Uffe&Maya
"Vi ger oss aldrig"

fredag 16 februari 2018

Som sagt, nytt kneg.. från att arbeta med människor med missbruk och/eller psykiska diagnoser och besvär till att hamna i en femteklass.. underbart att få arbeta med barn igen, men det tar lite på krafterna att både göra det på jobbet och hemma..

Är framförallt resurs till två killar som har det ganska svårt med skolan. Vi har fått en bra kontakt och jag är accepterad, det ska bli en utmaning och jag ser fram emot att följa dessa två killar i ett par år. Sen tror jag att jag gör nåt annat.. Antikhandlare låter som en bra tanke..

Antikhandlare Lindahl.

Det är en dröm jag haft, en tanke som ofta fläktar förbi, att ha en finare loppis/antikhandel.. ett fik där jag serverar gott kaffe och hembakat..

Uppdatering ang operationen. Hon har fortfarande jobbigt om nätterna, pratade med sjukhuset idag och det kan vara en lång läkningstid och besvär under lång tid.

Ikväll var det extra jobbigt och ont i benet, från det att jag bär henne från rullstolen till sängen, blöjbytet, påklädningen av nattlinne, bädda om och lägga benen på kuddar. Hon skriker hjärtskärande. Ren panik.

.. och varje tår gör ont långt in i själen..

Hon sover nu, om nån timme eller två vaknar hon igen. Då vill hon att jag sitter och rör på hennes ben. Masserar. Lägger det tillrätta.

Det blir inte så mycket kvar av kvällarna. Varje dag längtar jag hem, till att brygga mig en kopp kaffe, lyssna på bra musik och sitta timme efter timme vid mitt ljusbord. Ett ritblock, några pennor.. det är lite lycka för mig..

Men tröttheten tar över. Jag orkar helt enkelt inte när kvällen kommer. Mitt hem förfaller lite just nu, jag fixar det viktiga, precis det nödvändiga..

Tvätten är snart klar, och när den är hängd hamnar jag i soffan..

Det är skönt att det är helg.. jag ser fram emot den..

/Uffe

Inga kommentarer: