Uffe&Maya

Uffe&Maya
"Vi ger oss aldrig"

tisdag 13 februari 2018

Helgen har passerat och ytterligare fina minnen tillsammans med min älskade. Skratt långt in i natten. Kravlöst, Frihet.

En helg går fort, Som en swich genom etern.

Som sagt, det är svårt att slappna av, när man bara har ett par dygn, några nätter.. trots att vi är vakna till framåt kl 03 så vaknar jag klockan 05.50,, och har såååå svårt att somna om, komma ner i varv, ta vara på stunden.. Carpe punctum.. fånga stunden.. ögonblicket som är.

Men, jag trivs när jag vaknar, jag är inte ensam. Det betyder så mycket att ha en livsvän att luta sig mot, att samtala och få råd av..

Kvällarna är korta. Maya har det fortfarande ont och svårt och nattningen tar längre tid samt att hon vaknar flera gånger per natt och vill att jag ska röra på hennes ben.

Jag älskar den där lilla filuren, min skatt vid regnbågens slut, och såklart sitter jag mitt i svarta natten och rör på hennes ben, stretchar ut både ben och fot. Det tar bara några minuter.

Men att aldrig komma ner i djup sömn känns. Man vaknar och känner sig inte utsövd, mornarna är hemska. Tyvärr.

Jag är såå trötter.

Förresten har det hänt en del i mitt liv. Ett nytt jobb. Tillbaka där jag började för tio år sen. I skolans värld.

Vi får se vart det leder..

/Uffe

1 kommentar:

Edvina sa...

Trevlig Alla Hjärtans dag till er (alla) i "stora familjen"
Positivt inlägg med helgen och nytt jobb, det är roligt att läsa!
Och kramar till Mayakämpen!