Uffe&Maya

Uffe&Maya
"Vi ger oss aldrig"

måndag 3 april 2017

Ibland..

Ibland saknar jag den tiden, då jag hade den där timmen, eller timmarna, med Maya nedbäddad i soffan och känslan av att hålla om hennes lilla fot..

Ibland saknar jag att få lite tid, och stanna upp. Jag ska tänka på det, och försöka göra mer saker för mig själv, bra saker, och så ta mig mer tid med de människor som ger mig positiv energi.

Jag är så evigt trött på saker och ting i samhället. Tjatande och klagande. Gnäll. Falska nyheter. Ondska.

Ikväll ska jag ta mig tid att titta på Planet Earth 2, en fantastisk dokumentär om moder jord och hennes liv.

Om nu Maya har somnat. Hon börjar ha en hel del tankar om kvällarna och vill ligga och "prata" om både det som varit och det som komma skall..

Jodå, vi kan prata med varandra, Maya&jag.. Det är en magisk stund om dagen, då vi verkligen förstår, varandra.. utan att hon kan säga ett ord..

Ibland saknar jag att skriva på bloggen. Men livet tickar på, ticktackticktack, och allt har sin tid. glädje och sorg..

/U

4 kommentarer:

Anonym sa...

Saknar dina inlägg

Edvina sa...

Hoppas allt är bra, saknar inlägg.......

Marielle Johnsson sa...

Jag förstår att du vill göra uppehåll ibland. Jag skriver inte heller så ofta som jag gjorde förr. Men jag tänkte ändå säga till dig att din blogg betyder väldigt mycket för mig.
Kram

Anonym sa...

Hoppas ni har en fin sommar.