Uffe&Maya

Uffe&Maya
"Vi ger oss aldrig"

tisdag 31 januari 2017

Metallica..

På fredag sätter vi hos på tåget, jag och Kim, och åker ner till Köpenhamn.

Det är inte en kortishelg, så MayaBus ska vara hemma bara med sina assistenter från fredag till måndag..

Oj, vad hon ser fram emot det.. och pappa ser fram emot Köpenhamn.. hotellfrukost.. Loppis och Antikbutiker.. Ravnsborggade är en underbar gata med massor loppisar och fantastiska antikhandlare.. den ena mer annorlunda än den andra..

.. God mat.. och så sömn.. i alldeles lugn och ro.. långt borta från vardagens gråa tristess..

På söndag ska vi se Metallica. Det är en upplevelse. För mig som lyssnat på dom sen 1983.. och sett dom ett par gånger förut..

En magisk kväll har vi framför oss.. En magisk helg..

.. och jag kommer gå ut från ytterdörren och kunna slappna av helt och hållet, för jag vet att min skatt vid regnbågens slut har det allra bäst.. att hon är med de allra bästa assistenter som hon älskar.. Mia, Selma, Evelina och Johanna.. och så kommer det snart en ny tjej som heter Emilia, och hon är nog redan den allra bästa..
Emilia är syster till Evelina och Selma, och Maya har träffat henne flera gånger, och varje gång ser jag något alldeles speciellt i Mayas ögon och hennes skratt blir lyckligt..

Vi har det bra, mitt i all bedrövelse..

/Uffe

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter härligt. Ha en bra helg.
Kram
Solveig 70+

Anonym sa...

Koppla av och njut av helgen.
LenA