Uffe&Maya

Uffe&Maya
"Vi ger oss aldrig"

måndag 21 november 2016

Snagg..

Jag har länge gått i tankarna. Att göra en radikal förändring.
Hur ska människor reagera? Hur ska jag reagera? Hur kommer det kännas?

Det blev bra..

Jag har även märkt hur människor bemöter mig annorlunda. På ett helt annat sätt, helt enkelt..

När jag berättade det för Maya, dagen innan, så började hon gråta. - Nej, pappa, jag vill inte..

Och på morgonen var hon orolig och tittade på mig, och frågade ungefär såhär:

- Pappa, du ska väl inte..

.. Men.. det skulle jag.. När jag väl bestämt mig för något, så blir det så.. fast ibland kan det ta ett par år innan jag bestämmer mig...
Jag är ju våg och måste väga allt för och emot.. jag måste känna i själen att det är rätt..

Så..
Jag klippte bort mitt hår..

När jag gled in på fritis och Maya fick se mig, blev hon alldeles stel, tittade och log.. sen slog hon på ett av sina gapskratt..

Hon tittar fortfarande lite underligt på mig och saknar det långa håret. Själv tar jag ofta tag i nacken och ska rätta till tofsen.. men annars saknar jag det inte..

.. men på ett sätt saknar jag det väldigt mycket.. och det långt in i min själ..

Jag har haft det många år, och blev en del av mig..

Maya har varit på kortis i helgen. Själv har jag bjudit Kim på middag och bara tagit det ganska coolt.

Igår kändes det som jag landade, som jag fann något igen, efter att under en ganska lång tid gått som i en dimma, av tankar och känslor..

/Uffe



5 kommentarer:

Anonym sa...

Det var ett helt rätt beslut. Du är jättesnygg i nya frisyren, ser vuxen ut (ha, ha)-
Ha en fin första advent.
Kram till Maya och dig.
Solveig 70+

Anonym sa...

Snyggt!!
Bra blogg du och Fröken Filur har.
Hälsn. läsare i Gbg

Edvina sa...

Tummen upp!
Minns när du skrev att du skulle göra nåt du aldrig trodde dig göra. Då gissade jag att du skulle klippa dig. Men minsann det tänkte du aldrig göra, skrev du. En av de få gånger du svarat på en kommentar dessutom. Vad det då var att åka till Ullared :)
Skitsnyggt om man får säga så!

Marianne´s hantverk sa...

Det blev snyggt. Majas hår har jag varit avundsjuk på det är jättefint,där ligger Du efter. Ha en bra helg. Marianne

Marielle Johnsson sa...

Snyggt!