Uffe&Maya

Uffe&Maya
"Vi ger oss aldrig"

tisdag 15 november 2016

Hosthost..

Det finns en pirat därute i världen, några mil bort, som är en äkta kämpe. Ikväll ska jag skriva en saga till honom. Han älskar mina sagor och får en stund av glädje och skratt.

Att stanna upp och ta sig tid för de man älskar. Lyssna på små fåglar som viskar.

Känna doften.

Smaken av sömn.

Trygghet.

Kärlek.

Maya har fått hosta. Igen. Det verkar vara hennes grej att få. Hon får aldrig ont i halsen, eller feber, hon får hosta.
Inatt var den hemsk, men det verkar ändå som den är bättre nu.

Jag går lite på knäna. Ibland är det svårt att finna inspiration, ork och energi mitt i den gråa vardagen. November.

Var är du sol??

Men har umgåtts mycket med Micke den senaste tiden. Han lyssnar. Vi skrattar. Pratar allvar. Blir arga på varandra. Men mest skrattar vi.

Det lättar upp i dysterheten. För mitt hjärta är tungt.

Tankar går till en familj i min släkt. En fin människa gick bort i helgen. Ett ljus är tänt i mitt fönster.

Ett ljus med minnen av en klok och snäll man.

Livet går ändå vidare. Den stannar inte, utan vi alla andra lever vidare.

Låt godhet segra.

/Uffe