Uffe&Maya

Uffe&Maya
"Vi ger oss aldrig"

torsdag 26 maj 2016

Positiva besked..

Ytterligare en dag har passerat förbi.

Vi började ganska tidigt här på Stationgatan, först myste vi under täcket, då vill Maya ligga på min arm och så pratar vi lite om vad som ska hända den här dagen.. Sen är det stretching och massage, tandborstning och så den eviga kampen, borsta håret!! Hon hatar det, och jag är världens sämsta elakaste pappa just i den stunden..

Sen har det verkligen rullat på hela dagen. Jag skrev mitt sista prov och jag vet att jag fixade det galant så nu är mina studier över. Jag är klar!! Tre terminer och många många timmars pluggande, ibland långt in på natten, flera söndagar har jag suttit över böckerna och läst, antecknat och tänkt..

Det är en slags befriande klump i magen nu. Av stolthet och glädje, men även ett tomrum.. Det kommer ta några dagar innan jag förstår.. Ni vet.. det där med ställtid..

När jag sedan gick och handlade mat, ringde Mayas sjukgymnast och meddelade att röntgenbilderna på hennes höft/bäcken var utan anmärkning. Allt har läkt precis som det ska.

.. och nu börjar även fröken bus bli precis som vanligt igen.. i badkaret idag så sparkade hon med båda benen och lyckades precis som innan operationen blöta ner HELA badrummet till hennes stora lycka och pappas förtret.

Pust..

Tvättat. Lagat knappmat. Städat. Planterat blommor..

Yes..

Nu ska jag fixa och dona på min balkong så det blir mysigt att sitta där om sommarkvällarna och berätta sagor, dricka kaffe om mornarna, och framåt augustimörkret ska jag bjuda dig på kräftor och andra skaldjur till stearinljusens sken..

Det blir följetong här på bloggen, om hur blommor och blader frodas..


Min lilla snorpunge sover och jag ska sätta mig med pappersarbete..

Arbetstid fram till klockan 22 idag, sen tar jag kväller..

Uffe

3 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att allt var bra

Anonym sa...

Vad har du pluggat till? Härligt att allt var bra med Maya 😊

Marianne´s hantverk sa...

Jag säger bara Du är fantastisk. Ha de gott.