Uffe&Maya

Uffe&Maya
"Vi ger oss aldrig"

fredag 27 maj 2016

Nattens tårar

Vaknade med ett ryck inatt, av att Maya grät helt otröstligt. Det gick liksom inte att få kontakt med henne..

Vi smög upp i den mörka natten, satte oss en stund i sagofåtöljen, och av den kyliga natten vaknade hon upp från mardrömmarna.

Sen höll jag hennes hand natten lång..

.. Kärleksband..

Natt som dag..

Livet med ett barn.

Haft fullt upp hela långa dagen och tänkt väldigt mycket på min son. Han fyller 24 år iår, och jag saknar honom.
Saknar våra stunder på sjön. Fisketurerna. Saknar att prata med honom, sitta och filura vid en lägereld.. se ut över en fjällsjö..

.. eller havets dyningar..

Jag måste skapa tid för honom och mig..

U..

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, visst är det svårt att hinna med sina andra barn när man har ett som kräver all tid. Jag försöker att dölja, gå runt de jobbigaste upplevelserna för syskonen. Hur gör du? Det är ju inte så kul att se lillasyster drunkna i sina kräkor varje morgon innan de själva ska till skolan?
Jag klarade inte att läsa dina texter efter operationen eftersom vi också är på väg dit. Svår smärta för sitt barn är nog det jobbigaste jag upplevt. Mina äldre killar har blivit experter på att avgöra på gnället, skriket när det är dags för alvedon. Tråkig erfarenhet om de själva vill skaffa barn. Önskar att jag kunde se livet så positivt som du gör. För oss känns det som att det tog slut lillasyster kom.
/ en annan pappa