Uffe&Maya

Uffe&Maya
"Vi ger oss aldrig"

onsdag 27 april 2016

Trött är bara förnamnet..

Nu är det dags att ta bort ytterligare en medicindos, och det blir den som ska ges klockan 05.00. Det ska bli sååå skönt att slippa smyga upp i arla morgontimma och fixa med medicinsprutorna, slippa väcka fröken med att sätta i slangen i knappen.. vi ska sova ända till klockan 06.00.. Yes!!

Jag börjar bli ganska sliten, en vecka utan assistans är en ganska jobbig vecka för mig och Maya. Hon behöver sina assistenter, hon behöver få stimulansen och leken.. pedagogiken och träningen..

Jomenvisst, jag gör allt det där oxå.. massage, stretching, ligga på magen, kommunikationsträningen,. skillnaden är att jag även måste hinna laga mat, städa, diska, ta hand om pappersarbeten, ringa samtal osv osv..

Maya är extremt trött när hon kommer hem från plugget, och ikväll kröp vi ner under täcket och nattade tidigare än vanligt och vet ni.. hon somnade som en stock..

Nu.. kastar jag mig i soffan och gör inte många knop mer..

Sovgott..

Inga kommentarer: