Uffe&Maya

Uffe&Maya
"Vi ger oss aldrig"

tisdag 26 april 2016

Tio dagar kan vara lång tid..

Det är nu 10 dagar kvar tills Mayas gips ska tas bort. Det ska bli så befriande för både mig, men framförallt för Maya.
Troligen kommer hon få fortsätta sitta endast i 70 graders lutning och även det är ganska besvärligt för fröken bus eftersom hon har mycket svårt att använda sina armar då.
Bäst leker Maya när hon får sitta lite framåtlutad i sin arbetstol, då kan hon leka en del alldeles själv och använda vänster arm och hand alldeles själv men med en hel del hjälp..

Känner att det är så viktigt att assistansen fungerar för att jag ska orka och att Maya ska få den stimulans, träning och lek hon så väl behöver.
Jag arbetar och gör mitt bästa, men Maya själv älskar när Selma är här, och jag får då tid att ladda energi för allt som ska göras.
Det är ett dygnet runt arbete..

Idag hade jag sett fram emot några timmars studerande, träning och en fika på stan, men imorse kom ett sms där Selma sjukskrev sig..

Så nu är det jag och Maya fram tills söndag, då jag verkligen hoppas att Selma är frisk och jag kan komma iväg på ett antal timmars fiske..

Det är på sant det jag verkligen får energi av.. Fiske och att vara med dig..

Nu sover min underbara dotter och jag är helt slut och ska inte göra mer än att koka några ägg och softa i soffan..

U

Inga kommentarer: