Uffe&Maya

Uffe&Maya
"Vi ger oss aldrig"

onsdag 18 november 2015

Onsdag 18e

Igår hade Maya feber, det är nog ett år sen senast. Hon var inte som sig själv när vi kom hem, det brukar vara full fart här, vi brukar börja med att kasta oss i bingen och kela en stund, byta till myskläder och sedan sitter Maya i sin stol, ibland vill hon hjälpa till med matlagningen, ibland läsa kokbok, eller bara sitta och sortera pappas jiggar. men igår var hon som ett ilsket bi, och ville mest bara göra ingenting, inte ligga i soffan, inte göra någonting.. Hon fick mat, och sedan tog vi febern.. Ni skulle sett hennes min, när jag sa att hon inte kunde åka till skolan om hon hade feber när vi vaknar.

"Asså, pappa, jag ska till skolan!"

Hon stortrivs på skolan. Alla säger "Hej, Maya".. alla ler och skrattar..

Vi måste göra sånt, i dessa tider.. le och skratta.. åt det underbara i livet..

Bara ringa och säga hej..

Imorgon är en viktig dag för mig. Så nu ska jag softa ner den här dagen, landa i mina tankar, och hoppas både Maya och jag får en godnattssömn.

U

Inga kommentarer: