Uffe&Maya

Uffe&Maya
"Vi ger oss aldrig"

måndag 23 november 2015

Måndag

Maya är hemma igen, hon har varit på kortis och jag har varit ner mot kusten. Haft en lugn och skön helg.

Kastades rakt in i verligheten idag. Poooofff.. som en rak höger. Jag har lärt mig en sak idag, och jag ska ta med mig av den lärdomen imorgon.

Tjena rutiner.. nu ska jag ruta in mitt liv några veckor. Schemalägga varenda aktivitet. Om någon i världen är envis så är det jag..

I förändringen är jag stark, och när jag väl är framme vid mitt mål kommer jag vara oslagbar.. Det kommer bli en tuff resa ett tag framöver..

Förändringen. Nu har jag fått ett beslut från FK angående assistans. Det blev ett bra beslut som innebär att det kommer öppna sig möjligheter för mig att få mer tid till mig själv, men även förhoppningsvis få mer kvalitetstid med Maya.

Även hon är i förändring. Hon behöver det här nu, att få en personlig assistent. Jag ska göra det bästa för henne, min lilla Maya.. så hon får alla chanser till ett underbart liv..

"Tack min vän, för en magisk helg.. för alla skratt.. för upplevelsen på bion, en av de mest funkiga biografer jag besökt. Jag älskar den stilen, den liksom doftar av historia.. Jag är en lyckig man som mött dig.."

Nu ska jag ge mig in i medicinens värld..

Hoppas ni hänger kvar och följer bloggen, trots att det är långt mellan inläggen..

.. tills vi hörs igen..

Sovgott..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Klart att vi hänger kvar. Vi (jag) är lika dåliga på att kommentera.Men jag är säker på att vi är många som följer dig och Maya.
Lycka till med assistansen.
Solveig

Marianne´s hantverk sa...

Samma här klart jag hänger kvar,Du skriver så fint om ditt liv med lilla Maja.
Marianne
'