Uffe&Maya

Uffe&Maya
"Vi ger oss aldrig"

tisdag 6 oktober 2015

49

Imorse smög jag upp lite tidigare, bryggde mitt kaffe (har bytt sort och kan varmt rekommendera Arvid Nordquist "Solid", ett mycket gott kaffe), tände några ljus och tassade in och väckte Maya.. Kröp ner och öppnade ett paket jag fick igår..

Maya njöt. Jag njöt.  Den fyrtionionde födelsedagen.

Om ett år fyller jag 50 år. Wow, vad häftigt..

Ser fram emot det, att bli 50 år. Jag har mina mål och visioner om framtiden. Det spåret ser allt klarare ut.

Nästa år, den sjätte oktober så ska jag ha fest.. en stor fest.. En Uffefest..

Imorgon ska vi upp till sjukhuset och hälsa på hos Barnsmärtheten. Förbereda Maya på vad som kommer ske om en vecka..

.. men först tar vi en kortishelg.. och jag ska upp i arla morgontimma och åka ner till kusten med min son..

Öringfiske..

Så nu ska jag vässa några krok.. sätta mig vid ritblocket och ta hand om denna kväll..

Sovgott..

2 kommentarer:

Nelly sa...

Du skriver så fint! Många varma tankar :)

Anonym sa...

Grattis till de 49!
Solveig