Uffe&Maya

Uffe&Maya
"Vi ger oss aldrig"

fredag 9 oktober 2015

Det var längesen vi dansade

Tänk så många gånger vi har dansat, du och jag.. när dina tårar inte ville ta slut, så la jag ditt ansikte mot mitt bröst och slog mina armar runt dig.. så dansade vi.. i vårt mörker.. i skuggorna av stearinljusets sken..
Jag nynnade i ditt öra. Du blev lugn. Du blev trygg.

Ibland dansar vi hej vilt.. ibland tar vi en vals.. och ibland headbangar vi till Metallica..

Vi har övat och övat och övat.. så igår.. äntligen så ordade hon orden ja och nej.. Maya du pratar, sa jag.. och hon skrattade.. hon skrattade så tårarna rann..

Det är lycka.

Sen sa hon ja och nej hela kvällen. Det tar lite tid, och ibland när kroppen är för bråkig så är det svårare. Då får man ge henne lite tid. Tålamod..

Vi har umgåtts tätt ett tag nu, Maya och jag.. och vi har ett vackert liv.. Visst, kan det vara ganska svårt att hitta den skönheten, när man stiger upp klockan 5 efter en orolig natt.. många vändningar.. ibland vaknar en ledsen tjej.. och jo, faktiskt så går vi upp då och då.. ut på balkongen och kollar om kråkan sover..

Det var längesen vi dansade.

Maya och jag..

.. jag tror vi får göra det nästa vecka.. för i helgen är hon på kortis och jag ska ut på havet och fiska med min son..

Livet det ska levas glatt.. sjunger Ulf Lundell..

Man ska nog tänka på det, då och då..

U

Inga kommentarer: