Uffe&Maya

Uffe&Maya
"Vi ger oss aldrig"

onsdag 2 september 2015

Pappa är ganska trist nuförtiden, han är så förbaskat trött hela tiden..

Imorse åkte vi till skolan. Pappa frågade mig om vi skulle ha sovmorgon, eller bara ha en soft lugn stund och komma lite försent till skolan, men det tyckte inte jag.. Jag tycker skolan är kul så jag vill åka dit så vi är i tid.

När pappa kom och hämtade mig så var farmor med, då blev jag sååå glad.. men vet ni, i måndags så blev jag ännu gladare. Nästan sådär glad så jag började gråta, för vet ni vem som var med och hämtade mig.. Jo, Angie.. Hon är det allra bästa jag vet..

Sen gick Angie och jag och pappa på stan, vi åt på Hälsofreak, där ska dom där två alltid äta, men jag måste ju säga att det haket har nog stans godaste glass..

Vi strosade runt i staden och letade efter en väska till mig, men Angie kollade mest saker åt sig själv, sicken filur, va??

Så gick vi till Domkyrkan och tände ljus för Hasse och pappa och jag läste sinnesrobönen. Gud är en snubbe som bor i himlen, det har pappa lärt mig..
När vi ber brukar jag kolla upp mot taket och se om jag ser den där guden.. fast det har jag aldrig gjort..
Pappa säger att gud är något som man får tro på om man vill.. att det inte behöver vara just en gud, utan att alla får tro på det dom känner sig trygga med..

En högre makt som man kan luta sig mot när livet känns tungt..

Det var kul att skriva på pappas blogg.. men nu är det dags att sova, (säger han den där trötta sticksiga pappan jag har)..

Sovgott..

Maya

2 kommentarer:

Anonym sa...

Va kul det är att läsa om dig och din pappa.

Helena sa...

Gullungen Maya!
Så bra att du lånar pappas dator ibland och skriver lite själv ;-)