Uffe&Maya

Uffe&Maya
"Vi ger oss aldrig"

torsdag 27 augusti 2015

Respekt.. tack..

Varför är människor så rädda för det dom inte känner igen? Varför bemöter vi de som faller ur ramarna av det som är "normalt" på ett annorlunda sätt?
Bara för att min dotter sitter i rullstol, innebär det inte att hon inget förstår. Att hon ska visas samma respekt. Att man hälsar på henne precis som man hälsar på mig..

Se henne i ögonen och visa respekt. Tack..

Igår var vi och grillade med Unga Kris. Kastade frisbee och så kom Anja dit.. Sicken otrolig kärlek det är mellan dom två.. Mayas leende är som tusen gnistrande stjärnor när hon får se Anja..

Här går livet på, ticktack, precis som vanligt. Maya stortrivs i skolan, och har fått massor nya kamrater och snälla fröknar..
Lena (Mayas resurs på skolan) och Maya har det roligt ihop och det funkar alldeles utmärkt.. fast då och då kör jag fel när jag ska till skolan och svänger åt det håller dagis ligger..

Då tittar Maya med stora ögon och undrar vad fasiken håller du på med, farsan..

I helgen är det kortis igen. Förra gången var Maya väldigt ledsen när jag lämnade henne, det brukar ju gå över ganska fort men det gjorde det inte förra gången.. Jag tror jag vet varför.. Idag ringde jag kortis och frågade vilken personal som jobbar imorgon när vi kommer, för då kan det inte bli några missförstånd mellan Maya och mig..
Förra gången sa jag att det kanske är just din favoritfröken som jobbar, men så gjorde hon inte det..

Misstänker att det var en sån grej som utlöste det ledsna, ihop med att hon är sju år och väldigt pappig..

Vi har det bra, min filur och jag..

Nu är det dags för nattning..

Önskar alla en fin helg..

U

Inga kommentarer: