Uffe&Maya

Uffe&Maya
"Vi ger oss aldrig"

tisdag 25 augusti 2015

Sorg..

Som all min ork har sugits upp i ett overkligt vacuum.

Jag är trött in i själen, och ett sorgeband i hjärtat. En av mina arbetskamrater dog igår, plötsligt och oväntat.
Han lämnar ett stort tomrum efter sig. En enorm saknad.,.

Vila i frid, Hasse.. du kommer alltid följa med mig i mina minnen och din glädje, entusiasm och livsglöd ska jag ta med mig från dig.
Du lärde mig mycket. Bland annat att aldrig vara rädd att våga..

Nu trillar tårarna. Jag har ännu inte förstått att han inte finns bland oss längre, det är som jag känner att sorgen och tårarna befinner sig i framtiden.. att de en dag kommer komma på riktigt.. Nu är det mer någonslags overklig mardröm som man inte tror är sann..

Idag var jag hos tandläkaren, det har blivit några turer dit den senaste månaden. Dom drog bort mina framtänder idag och nu har jag en tillfällig protes i väntan på att mitt tandkött ska läka. Ett steg i rätt riktning, men långt ifrån klart.
Den dagen ska jag fira..

Med kungskrabba, marulk och bresaola, en god sallad med nötter och mango och så en vitlöksdressing till det.. och så någon alldeles sagolik efterrätt.. Jag tar iskallt bordsvatten till.. och Kim (hennes rätta namn) dig ska jag bjuda på ett schysst rödvin..

Kommer du?

Nu piper tvättmaskinen.. Maya sover.. o livet går vidare..

Jag har igen lärt mig att ta hand om dagen, om mina vänner och de jag har allra kärast..

Sovgott..

U




3 kommentarer:

Anonym sa...

Kram
Gagnskullu

Hondjuret sa...

Beklagar sorgen!
Man inser hur skört livet är tyvärr och lär sig att ta vara på stunderna. Det är viktigt...

Och jag önskar Er en fin helg!

Helena sa...

Kram!!!