Uffe&Maya

Uffe&Maya
"Vi ger oss aldrig"

söndag 30 augusti 2015

Någonstans i världen..

Söndagkväll. Jag befinner mig någonstans i närheten av den underbara skärgården, men ett par mil in i landet. I ett litet brukssamhälle, i ett av de vackraste hus jag sett, och jag har sett många många hus, eftersom jag sedan 20 års åldern varit fönsterputsare och genom det yrket fått möjligheten att putsa allt från små torp till stora herrgårdar och slott..

Igår var vi och flugfiskade. Det har jag oxå gjort mer eller mindre hela mitt liv, men igår fick inte jag en endaste firre, däremot hade mina fiskekamrater för dagen en otrolig fiskelycka..

Fast det är nog det som är glädjen i fisket nuförtiden, att se andras lycka i att fånga en fisk på fluga..

Mitt hjärta blöder, min själ är tung och tankarna irrar runt i labyrinten. Jag vet inte, samtidigt som jag precis vet..

I lyckan står en ängel och funderar..

I virrvarret som kallas vardag, liv och död, beslut och öden..

Mina tårar gör inte så ont, men de är förvirrade

Imorgonbitti är det dags att hämta fröken filur, denna vecka som ligger framför oss kommer det bli pappa&dotter hela veckan lång. Inte en timme hjälp från alvösarservice eftersom vi ska åka till Stockholm och RBU 60-årskalas på lördag och då går alla veckans avlösartider till den lördagen..

Känner oro inför den dagen. Över bussresan och att dagen kommer bli väldigt lång för Maya. Att hon ska kunna sitta bra i bussen, Maten. Gröna Lund och alla ljud som är där..
.. men man måste våga för att förändra.. man måste våga testa och utmana..

Nu, kurrar det i magen, Angie står i köket och fixar kvällsmaten, sedan ska vi ha filmkväll.. myssöndag..

Önskar alla (hur många är ni nuförtiden?) mina läsare en fin och underbar vecka..

Våga ta andra vägar än de ni är vana vid.. kanske är det precis det som gör att livet förändras..

U..

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej,
efter många sommarveckor har jag hittat tillbaka till er blogg. Tack för fina och klocka tankar och lycka till i skolan och med allt annat.
Hälsningar Ingrid

Anonym sa...

Jag är fortfarande kvar, men som vanligt dålig att kommentera. Får väl skärpa till mig. Är i alla fall glad att du har träffat den rätta kärleken och att Maya och du mår bra.
Kram till dig och Maya.
Solveig

Maria sa...

Jag är också kvar och blir alltid så berörd av dina inlägg.

Anonym sa...

Hej Jag har läst din blogg flera år ! Du "hittar" så många fina ord !

Anonym sa...

Läser ofta, ser dej ibland på stan.
Funder själv o har många tankar... Skulle gärna vilja talas vid någon gång. :-)
Finns ett pm på FB under "övrigt" ;-) // Ida

Helena sa...

Kusin Vitamin är också kvar men läser ifatt då och då numera, istället för att läsa flera ggr i veckan! Så länge du skriver kommer jag läsa! Det är ju nästan enda sättet för mig att få veta hur ni har det eftersom vi ses alltför sällan!
Kram till Maya o dig från Helena