Uffe&Maya

Uffe&Maya
"Vi ger oss aldrig"

torsdag 16 april 2015

Njuter..

Mår så fantastiskt bra. I själ och hjärta. I kroppen. Börjar närma mig form igen.. och det är allt som sker som gör mig glad och lycklig.
Att få uppleva saker med dig. Göra saker. Igår åkte vi till Göteborg, på hjälpmedelmässa. Buss i fyra timmar, jag som alltid ogillat att åka sådär långt. Rastlös. Men igår, 4x2 timmar sa bara swisssss.. och lunchen på Feskekörka var en stund av magi..på alla sätt..

I tisdags var vi på föreläsning. Sanna Ehdin. Köp ekologisk mat. Närodlat. Ät klokt och nyttigt. Det är du värd, eller hur..

Tiden tickar på. Min fröken filur är en liten busig sjuåring. När jag började den här bloggen, var hon en liten busig ettåring..
Snart börjar hon sexårs och skolan. Ibland undrar jag vart stoppknappen sitter. Försöker oändligt att hela tiden leva i nuet, i det som sker.. men det är lätt att trilla och glömma bort sig..

När jag blir som argast i bilen, för där kan jag bli rosenrasande arg ibland, då försöker jag tänka på färgen gredelin. Den blir man glad av.

En djävul i en vit volvo.. en ganska snäll sådan..

Ritade lite på Mayas bord idag, (sorry, landstinget) och sedan tränade vi att räkna..


Innan vi spelar in har vi tränat flera gånger, och hon är alltid osäker på vart femman är, det är därför vi skrattar till när vi kommer till siffran 5..

Så räknade vi hur många skedar mat hon åt..

Imorgon ska vi på höftröntgen. Vi har pratat om det nu på kvällen, och än så länge känns hon lugn och trygg. Vi får se hur det går imorgon.
Jag är så medveten om att mina känslor smittar henne. Hon känner min oro över att hon ska bli ledsen. Hon hör mig prata om det.
Vi försöker alltid att prata till våra barn, men situationerna gör att vi glömmer bort oss.
Försöker lämna över min oro och läsa sinnesrobönen..

Den funkar..

Så packar vi bilen, och drar iväg några dagar.. Maya älskar det, hon verkligen strålar av lycka när jag säger att vi ska åka bort och bo hos Angie och piraten..

Jag mår så fantastiskt bra. Livet är en fantastisk grej..

U

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det märks i ditt skrivande att du är en lycklig man nu. Härligt att se./Nina

Anonym sa...

Så underbart att läsa! Maya är superduktig och tänk så enkelt du kom på att fixa till siffrorna åt henne.

Ha nu en härlig helg och njut!
Lotta

Anonym sa...

Haha, bra gjort att skriva på bordet. Man ska inte vara rädd om saker från landstinget. Man ska använda dom, utveckla henne och man ska vara en kreativ pedagog. Precis som du!
Jag tänker på sinnesrobönen förresten... undrar om den som hittade på den nånsing anade hur mycket den skulle användas av folk egentligen.
Så många som läser den och mår bättre av det.
Kram från Marielle.