Uffe&Maya

Uffe&Maya
"Vi ger oss aldrig"

onsdag 22 april 2015

Ett sakta farväl..

Det blir långt mellan inläggen och så kanske det kommer förbli ett tag. Jag skriver på annat istället, som alla en dag förhoppningsvis får läsa.

Idag tog vi farväl av Ingrid, min pappas kvinna sen 32 år sedan. Hon var en fantastisk människa, och gav världen av sin levnadslust och kärlek.

Hon är en vacker ängel.

Åkte till sjön och fiskade några timmar med min son. Han har blivit en ung vuxen man. Var hemma hos honom en stund och det var ett kaos i hans lilla lägenhet. Kaos. Totalt kaos.
Jag låtsades som ingenting. Jag sa inte ett ord, utan plockade bort klädhögen from hell så jag kunde sitta i soffan. Sedan, hahaha, skulle han packa sina fiskeprylar. Flugfiskets charm är att det är enkelt. Man behöver ha med ett spö med rulle, och några rullar tunn fiskelina, ett par flugaskar och några små nödvändiga attiraljer. Han visste nästan precis vart dom var i detta kaos av kläder och prylar. 19 kvm är fan litet!!

Vi hade en underbar kväll. Fisket gick inte bra, men vi samtalade som vänner, och skrattade ihop.. o drack björksav..

Mycket på gång. Det är mycket som är och kommer.. men jag tänker fortsätta kämpa och tänka att vad fan är bra med det här då..
och hitta det som är bra i livet.. Ge all min kärlek till det som sker..

Så.. Jag finns kvar, och kommer skriva då och då.. När jag känner för det..

U.

1 kommentar:

Anonym sa...

Beklagar sorgen efter din pappas kvinna.

19 år ung man och hela livet framför sig. Så härligt! (din son) då gör det inte så mycket om det är rörigt hemma. Tids nog kommer städandet igång ... troligen.

Skriv här bara när andan faller på, tycker jag. Vi som läser kikar in och kollar lite, går ur bloggen igen och återkommer för ny koll(tror jag nog).

Trevlig weekend. Hälsa Majatösen/Nina