Uffe&Maya

Uffe&Maya
"Vi ger oss aldrig"

tisdag 31 mars 2015

Life of U..och B..

Det vakar en ängel över mig. En vacker, en som strålar av godhet, hon svävar över mig med armarna utsträckta, hela tiden på sin vakt att ta emot mig om jag skulle falla.. Hon sprider ljus och trygghet.
Ibland är det skönt att lämna över det som gnager ens inre. Det som varje kväll och natt rullas som radioskval och sakta maler sönder en del av lycka..


Det känns som jag lyckats lämna över det som allra mest oroar. Kanske är det även det enda som oroar mig, så nu kan jag med full kraft fortsätta och ge er all min kärlek..

Det var två trötta pirater imorse. Som zombies på valium. Eller iaf jättetrötta. Lät Maya sova medans jag bryggde kaffe och fixade frukost. Cocosfett i magen.

Trilskig unge.

- Farsan, jag hatar när du borstar mitt hår. Men tänderna får ingen ingen annan än du borsta. Snälla pappa, bara du.. lova..

Det är lite trilskigt och trotsigt mer och mer här hemma.. hmm, min lilla donna börjar bli stor..

Struligt med avlösning. Sen gårdagens träningspass har jag gått och laddat inför kvällens pass. Så jag blev besviken när avlösaren ringde och avbokade.
Men, jaha.. tänkte jag.. Vad är bra med det här då..??

"Take a walk on the wild side"

Vi tog vägen vid ån, en promenad Maya och jag. Sida vid sida, lite soft snackandes, om dittenochdatten. Du&Jag.. det har varit så ett tag nu..

Denna tisdag i livet blev en soppdag. Soppa till lunch och middag, med tunnbröd och ost..

Livet blir som det blir, lite besvikelse kan nog vara bra, då får man ju liksom mer tid att hänga med dom man tycker om..

Skaparådran i mig börjar sakta vakna till liv.. så nu väntar jag bara på att min terrorist ska somna.. Man kan skapa konst på många sätt..

Sovgott..

Inga kommentarer: