Uffe&Maya

Uffe&Maya
"Vi ger oss aldrig"

onsdag 1 april 2015

Tankar..

Idag var jag på möte med den skola Maya ska gå på. Det känns så bra, och mer eller mindre all oro har släppt inför en ny spännande period i livet.
At från förskolan och en personal, rektor och så hon som ska vara Mayas elevassistent. När jag gick över skolgården såg jag framför mig hur hon kommer farandes i sin gåstol, när jag hämtar henne. Strålande glad.

Jag betonade det på mötet. Att Maya är som vilken annan unge som helst, hon har bara lite fler hinder att ta sig över hela tiden, så det tar lite längre tid att lära sig.. Tänk er själva om ni skulle gå och klättra över hinder hela tiden, med en kropp som har träningsvärk i varje muskel..

Jag har sen första gången jag insåg att Maya hade en CP-skada tänkt att det ska inte hindra oss. Vi ska leva så vanligt det går. Göra saker. Uppleva. Om det så bara är en promenad ner till ån och meta upp några mörtar..

 StorfiskarMaya
 
Det finns inga ord som kan förklara hur mycket jag älskar denna lilla människa, min dotter, min kämpe, terrorist, Snorpa, Gnutta, prinsessa, krigare, Maya Maria Bus..
"Vi har så mycket framför oss, Maya, och jag lovar dig att alltid finnas och kämpa för ditt bästa. Du ska känna tryggheten i mig, och jag ska leva för att du ska bli en kvinna med stolthet, självkänsla och självförtroende.. Du ska lära dig att säga nej. Vi ska fortsätta resan precis som vi gjort från början, med skratt och kärlek.."
 
To the end..

Jaha, imorgon får man inte ligga och snooza i en timme. Då ska vi upp, klä och sminka en påskkärring.
Hon valde kläder, randigt, prickigt, rosa, lila, och en av pappas snusnäsdukar, det blev den svarta "Federal" snusnäsduken. Federal är det ställe Alex arbetar på..

Han är piercinglärling min son och det är jag jävligt stolt över. Han har kämpat många år för att komma dit, redan som 14 åring sa han att det var hans dröm att bli piercare.. 

Alex..

Han ser ut som en Himpelus.. 

Imorgon packar vi bilen och far mot kusten. To Angie.. och piraten..

Vi mår bra, Maya&jag.. Lyckan kommer lyckan går, den Uffe älskar lyckan får.. 
 
Maya, min lilla bebis..
 

Nu tar jag påskledigt från bloggen.. önskar alla läsare en trevlig och god påsk..

U.

 

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag önskar dig och Maya en härlig påskhelg.
Kram
Solveig