Uffe&Maya

Uffe&Maya
"Vi ger oss aldrig"

måndag 30 mars 2015

Påskharen, är han farlig pappa??

Om man nu ändå måste ha sommartid, så borde man dela upp övergången mellan vinter och sommartiden..
Yes..
Första söndagen flyttar man fram klockan en kvart.. och håller på så i fyra söndagar.. Då skulle man ju få tid att vänja sig..

Fast det kanske bara är i Bjarnes liv.

Maya är övertrött, fast ändå kan hon inte somna, hon vill ligga här bredvid mig och se när farbror Melker trillar i sjön.

Allt är sommartidens fel, och månens..

"Menar du på allvar, farsan, att jag ska sova när det är ljust??"

Nu har vi bytt film, berättat en saga, visserligen en ganska kort, och så har vi dansat en liten stund..

1 steg 2 steg.. snurra runt.. och så hopp..

Jag ska visa dig i påsk. Då ska Maya och jag ha en Salsamaräng uppvisning.. Promise you..

Fröken filur har somnat. Hon blev lugn när jag sa att nu är det mörkt och allt är som vanligt. Nu kan du somna tryggt.
Så fick hon en lite sticksig puss på den lena kinden.

Själv ska jag koka ägg. Pyssla lite, grann.. har du gjort det förr någongång??

Ser fram emot påsken.

Nu är det dags att säga godnatt..

Sovgott.. U.


Inga kommentarer: