Uffe&Maya

Uffe&Maya
"Vi ger oss aldrig"

söndag 21 december 2014

Heldag utan rast.

Aldrig har jag längtat så. Onåbar, så långt bort, men ändå så nära. När man sett fram emot det så länge. Haft det i tankarna. Fantiserat.

Min sovmorgon. Den jag skulle haft idag och så lyxen att få ha en på måndag. Det var ju min plan, att få sova ut. Ladda för en jul.

Somna alltför tidigt som Maya gjorde igår, ja, då vaknar man tidigt. Tvärtom, liksom, hålla ungen vaken sent om kvällen för att tro att hon ska sova länge på morgonen. Det funkar inte på Maya. Bäst är att ha samma rutin och klockslag kväll efter kväll. Fredag och lördag är jag inte lika principfast, då är det mysigt att ha en längre nattning. Saga, massage, prata med björnarna och ni vet..

Idag somnade hon ovaggat. Bums.

Det har varit en lååång dag och precis som vanligt In the life of U, har det hänt saker. Knäskurat golv två gånger, har du gjort det förr nångång??

Black Sabbath. Kan skriva en avhandling om dom. Det är sann avkoppling för mig. Deras musik. Som flugfiske, eller, ett riktigt bra bänkpresspass när man är i form.

Så, en god macka. Musik. Sen sover man nog gott.

Dreaming.

Sovgott.

1 kommentar:

Sara sa...

Hej,
Skänkte en liten slant till Maja i julklapp. Du vet bäst vad hon behöver så köp något fint till henne från mig. Önska Maja en god jul från Sara på Stengården.