Uffe&Maya

Uffe&Maya
"Vi ger oss aldrig"

måndag 27 oktober 2014

Klippa mig, uha, vilken hemsk tanke!!

Mitt hår klipper jag inte!! Det är liksom jag och jag trivs med det. Är medveten om att det alltid är någon som tycker att det är för långt, och en och annan retar sig säkerligen på det. Vet ni, sånt struntar jag blankt i.
Jag ser ut som jag gör. Mitt hår. Mina kläder. Det är jag.

I lördags var jag i Ullared!! Det trodde jag nog aldrig jag skulle ge mig på, men med trevligt sällskap blev det en upplevelse på flera sätt.
Wow, vad saker. Wow, vad många människor på samma ställe.

Gick upp i ottan för att köra bil i tre timmar och spendera massor pengar, hmm.. men, jag följde min inköpslista och kom hem med saker och kläder jag verkligen behövde och jo, visst har jag sparat in en del, men framförallt hade jag en annorlunda och mycket bra dag.

Kom hem sent och satt uppe långt in i natten och pratade, sånt jag saknar i veckorna.

För varje gång Maya är på kortis så blir jag mer och mer avslappnad i att hon är där. Hon stortrivs och även jag.
Vi har haft tur med de insatser vi har i livet. Har visserligen lite struligt med avlösningen för tillfället, men hoppas verkligen det snart löser sig.
Träffade en ny tjej förra veckan som förhoppningsvis snart kan börja gå vid sidan av och om ett par veckor ta egna pass.

För några veckor sedan ringde jag vår LSS-handläggare. Bestämde mig för att ansöka om att Maya ska vara på kortis till måndagmorgon varje helg hon är där. Handläggaren ringde upp mig efter ett par timmar och hade då redan tagit beslut på det.
Det är väldigt skönt att ha sängen för sig själv i tre nätter på raken!! Nästa steg är att ansöka om färdtjänst, för då kommer jag "slippa" hämta Maya på fredagen och på måndagen kan hon åka färdtjänst till förskolan/skolan.

Vet med mig att det finns de som nu tänker: Oj, vad mycket hjälp han får.
Jag har ca 12 timmar avlösning/vecka och kortis varannan helg. Men tror ingen kan förstå allt jobb jag gör natt som dag.
Hur sliten jag kan känna mig. Hur värdelös som pappa jag kan känna mig, när jag liksom inte hinner med allt.
Fast jag gör mitt bästa. Ger henne det jag har en tro på. Min tid. Vilket gör att en del av hemmabestyren får snällt vänta.

Funderar på att åka på spa nästa gång Maya är på kortis. För en sak är säker, att åka iväg från stan är förbannat skönt!!

Fast klippa håret, det behöver ingen ens fundera på att jag kommer göra!!

Sovgott..

3 kommentarer:

Eva sa...

Var tar mina kommentarer vägen tro?

Anonym sa...

Det var just det du skrev att du skulle nåt du aldrig trodde du skulle göra. Då föll min tanke på att klippa håret, inte alls menat som nåt negativt. Så var inte tanken att du skulle reagera på det. Håret pryder utan tvekan sin plats:)

Helena sa...

Klart du inte ska klippa dig Uffe!
Håret är ju du ;-)
Och du....ta all den avlastning och hjälp du får! Den är du och Maya värd <3

Kram från kusin