Uffe&Maya

Uffe&Maya
"Vi ger oss aldrig"

torsdag 23 oktober 2014

Höst, tårar, sömn och andra tankar..

Första kvällen sov hon till klockan 23 i sin egna säng. Resten av nätterna har jag smugit in och hämtat prinsessan vid sisådär 3 på natten.
En av nätterna var hon ledsen, så då smög vi omkring och kollade så inga spöken fanns innan vi kröp ner i min stora sköna säng och somnade gott.

Sova gott, jovars, plötsligt gör vi det, både Maya och jag. Vaknar några gånger per natt och bäddar om Maya, men på mornarna gott folk.. oj oj oj..
Imorse vaknade vi klockan 8!!
Tittade på klockan och undrade om jag såg rätt. Om 30 minuter ska vi vara på dagis, tänkte tanken. Vi tog det lite soft, men hoppade över varenda vardagliga rutin..
Maya fick inta frulle på dagis och en styck pappa åt en smörgås på fik istället för den vanliga tallriken gröt med två ägg och kalkon.

Veckan har varit känslosam. Nära till gråt. Tårar som fastnat i de kala trädens nakna sårbarhet. Lyckorusigt virvlande.
Det brukar bli så några dagar inför kortishelgen, då tröttheten knackar på och själ och kropp behöver vila från alla krav. Alla måsten.

Jag vet att helgen kommer bli bra. På lördag ska jag göra något jag aldrig trodde jag skulle göra, men efter lite eftertanke så tror jag det kommer bli jävligt bra :)..

Nu hoppas jag terroristen snart sover, för ikväll ska jag skulptera, det är en passion, en flykt och något jag älskar att göra. Arbeta med händerna och se hur livet tar form..

Tankar om medmänsklighet. Om sorg. Om kärlek. Ömhet. Flykt.

Fast det tar jag någon annan gång..

 Patti Smith – Because the Night - Remastered

Sovgott..




1 kommentar:

Anonym sa...

Spännande att höra vad du gjort!? Jag tror du har klippt av en bit av det långa håret.........