Uffe&Maya

Uffe&Maya
"Vi ger oss aldrig"

torsdag 2 oktober 2014

Allt bra.

Sover som stockar gör vi, iallafall om mornarna, på kvällarna är det lite svårare att somna. Maya vill ligga och mysa under täcket och se någon film och allra helst, eller ibland helt nödvändigt ska farsan sitta bredvid i soffan och klappa foten.
Det gör jag så gärna, men när klockan tickar på och hela jag längtar efter några timmar för mig själv måste jag plocka fram varendaste tålamod jag har i min kropp.

Fast ikväll är hon trött, min lilla prinsessa. Efter dagis var vi och hälsade på Anja och hennes son Elton. Full fart i några timmar. Trevligt och Maya älskar det. Anja är verkligen en av de viktigaste personer vi mött och den som kanske betyder allra mest tillsammans med Safie på dagis för mig och Maya (förutom farmor förstås).

När vi kom hem var det dags för det där med lavemang igen. Magen har funkat under en längre tid, men imorse förstod jag att hon var hård i magen igen. Jag vet nog varför. Det blev en del missförstånd här mellan mig och en avlösare så Maya har inte fått sin Movicol varje dag vilket hon måste få för att magen ska fungera så bra som möjligt.

Hon sover nu. Jag ska stänga ner datorn, sätta på musik, tända ljus och sätta mig vid mitt block. Huvudet går snart sönder av de bilder som vill ut..

Sovgott..

Inga kommentarer: