Uffe&Maya

Uffe&Maya
"Vi ger oss aldrig"

fredag 5 september 2014

Några rader, varannan dag..

Det har varit några vakna nätter, och tidiga mornar. Att ligga på farsan arm är ju mysigt, men det är mycket roligare att komma upp och busa och softa i soffan, med alla de andra.

Trött, yes. Glad, yes. Lycklig, hmm, yes.

Hämtade fröken så fort jag kunde idag, längtade efter henne och få en lång fredagseftermiddag ihop. När vi kom hem låg brevet jag länge väntat på i brevinkastet. Försäkringskassan och beslutet om vårdbidrag. Det kändes positivt, men än så länge vet jag endast att vi är beviljade ett helt vårdbidrag och jag fick igenom många poster angående merkostnader.

Solen sken. Sommarvarmt och bubblande känslor i kroppen. Tog en promenad, ner till affären och köpte glass och gick bort till gymet.
Maya trivs. Jag trivs. Skratt och några glittrande blickar. Maya charmar.

Satt där länge, passade på att stretcha och träna frökens armar, sedan fick hon en ridtur på mina axlar. I galopp runt. Tid tillsammans.

Hon var trött när vi sakta strosade hemåt. Tyckte det var skittråkigt att vi var tvungna att handla. Hem, pappa, jag vill hem. Sitta i min stol och plaska med vatten medans du lagar fredagsmiddag.

Panerad abborre. Sagolikt gott.

Fix i hemmet. Musik. Känslan av en fantastisk höst.

Dusch och tvätt av hår, det är liksom inte alls lika roligt. Shit, vilken envis dotter jag har!! Gråt och tandgnissel, men det är så att farsan är ännu envisare..

Efteråt, tända ljus och avslappningsmusik, massage och en lång saga. Då somnar man gott.

Jag har bestämt mig för en del förändringar i livet. Längtan till att få skapa är stor.

Sovgott.

1 kommentar:

Anonym sa...

Näe, Maya, tvätta håret när man är liten är inte så särskilt roligt men nödvändigt ibland.
Bra att tösabiten är envis (i de flesta situationer iallfall ;-) för det kommer hon långt med i slutänden.
Trevlig helg önskar jag er från Nina.