Uffe&Maya

Uffe&Maya
"Vi ger oss aldrig"

lördag 6 september 2014

Pust!

Idag är en stor dag, min son flyttar till sin första egna lägenhet. På tisdag fyller pöjken 22 år, åren rusar fram. Känner mer och mer hur viktigt det är att ta till vara på tiden. Skapa lycka. Minnen. Kärlek.

Själv mår jag oförskämt bra. Känner mig i form, trots en genomträngande trötthet. Ler åt det som sker i livet.

Strul med avlösning! Idag var bästa dagisresursen, Safie, barnvakt några timmar så jag hann med en stunds träning och faktiskt lite jobb.
Maya ska opereras på måndag, och jag vet inte hur länge vi kommer vara hemma hon och jag, så jag ville ha undan en del på jobbet så jag slipper gå och tänka på onödigheter!
All kraft och energi till det som nu ska ske..

O så kom Anja och hennes son och hälsade på! Sicket glädjefnitter. Dom lekte och jag lagade mat. Hemlagade köttbullar med potatis och gräddsås.
Det var några timmar med fullständigt kaos. Total lycka.

Nu sover hon gott. Jag ska laga mig kvällsmat och sedan lägga mig och läsa en bok.

Njut av tiden. Gör det enkelt. Andas.

Sovgott..

3 kommentarer:

Anonym sa...

God mat du lagat. Anja är en hyvens tjej måste jag säga som gör Maya överlycklig uppenbarligen. Härligt. Önskar Alex lycka till i sin första bostad. Nina tittade in.

Anonym sa...

Mitt barnbarn gick igenom samma operation och det gick förvånansvärt bra. Han var hemma från dagis i två dagar. Du ska se att det blir skillnad efter operationen. Lycka till på måndag.
Kram till dig och Maya.
Solveig

Anonym sa...

Ska hålla alla tummar för att det går smidigt och fint på måndag!! /M