Uffe&Maya

Uffe&Maya
"Vi ger oss aldrig"

söndag 14 september 2014

Dubbelpass.

Maya skrattar så det ekar när jag ringer på kvällarna för att säga godnatt. Hon har det bra. Jag har det bra.
Inatt hade jag svårt att sova och vaknade väldigt tidigt. Tog ett varv ner till gymet och körde helt slut på kroppen.
Tanken var att jag sedan skulle hem och sova.
Dock gjorde jag annat, åkte på ett möte och träffade människor som varit i samma livssituation som mig.
Så skönt att sitta och lyssna och dela med sig av sina innersta tankar. Höra att man inte är ensam. Att man är med i en gemenskap.

Nu, har jag laddat med tonfisk, ris och sallad för att köra ett sista gympass för den här veckan.

Funderingar angående min blogg. Allvarliga funderingar.

Hoppas ni haft en fin helg och så önskar jag alla en underbar vecka..

U

3 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att få prata med andra i samma situation! Kommer snuttan hem imorgon eller?
Hoppas du inte lägger ner bloggen, men kan tänka mig att det måste vara jobbigt att skriva också! Vem vet kanske kommer din bok? Hoppas det:)
Ha det så gott o hoppas veckan blir underbar för er med!
Kram Lisa

Anonym sa...

Kommer sakna dina ord om du lägger ner bloggen men du har skrivit länge och jag förstår om det inte ger dig samma samma sak längre.
Kram Jenny

Anonym sa...

Snälla, snälla Ulf! Om tankarna rör sig kring att sluta blogga så vill jag bara att du skall förstå hur mycket din blogg betyder för oss alla som läser varje dag. Du är fantastisk på att beskriva er tillvaro och hur du kämpar för att ditt och Mayas liv skall bli så bra som det bara kan. Låt oss få fortsätta ta del av er vardag och insupa alla dina tankar. Du är en fantastisk pappa. Min son dog förra sommaren, men jag har alltid fått höra att våra unika barn väljer sina föräldrar, det tröstar jag mig med varenda dag. Vi ger verkligen allt till våra barn på ett ytterst speciellt sätt.
Kram Lotta