Uffe&Maya

Uffe&Maya
"Vi ger oss aldrig"

söndag 24 augusti 2014

Rosa med gröna prickar på.

Vilken underbar dag. Bara jag och Maya från tidig morgon till kväll.
Hunnit med att handla på ICA Maxi, lagat mat två gånger, tvättat, legat och tittat på film, tagit en promenad och ätit smoothie sittandes på en bänk och solen tittade fram och värmde oss.
Gnuggat nos och haft pusskalas..

Igår var jag på fest. Det händer ju inte för ofta, men efter en del tricksande med avlösare, min son och mamma som barnvakt så var kvällen bara min.

När jag duschade, bad Maya och Alex om smakråd, vit eller svart skjorta, så tyckte båda att jag skulle ha en rosa. En rosa med gröna prickar.
Maya skrattade och sedan tittade hon på mig och dörren.

- Gå, pappa!! Kacka är ju här.. Gåååå..

Det är så när man är nykter på en fest att det blir en smula rörigt framåt ca 22.30 och vid 23 tiden då börjar folk höja rösten samtidigt som dom kommer alltnärmre när dom pratar.
Då tackar jag för mig och går hem.

Hemma vid midnatt, och med hjärnan full med tankar kunde jag inte somna.

Nu är jag trött och hungrig. Fröken pompa har somnat. Så..

Godnatt..

3 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt att ni haft en sådan mysdag! Känner igen mig med festen, går oftast hem vid den tiden också, när det nu händer, inte så ofta:) Skönt med egentid iallafall, viktigt!
Ha det så gott o krama Maya!
/Lisa

Marianne´s hantverk sa...

Hoppas du sov gott och har en fin dag med din söta dotter.

Anonym sa...

"En rosa skjorta med gröna prickar på".
Tror bestämt att det inte bara är Maya som påminner om Pippi Longstocking.
Det verkar finnas en manlig person med liknande drag också. Jo, Äpplet faller inte långt från päronträdet, eller hur?
Det där är en komplimang och inget annat.
:-)Nina