Uffe&Maya

Uffe&Maya
"Vi ger oss aldrig"

lördag 12 juni 2010

Stopp i snoken...

Det är som en annan kropp att bo i, jag känner knappt av ryggen!! Ändå ställde jag den på ganska hårda prov idag..

Maya är snörvlig i näsan igen och det gör våra nätter lite mer vakna. Hon blir helt igentäppt i sin lilla näsa och får inte luft. Då infinner sig en panik i henne och hon spänner sig som en stålfjäder och vaknar och är ledsen. Det tar en stund varje gång att fixa till näsan och få henne lugn, koksaltlösningsspray och pappas bröst är medicinen då.. koksaltet i näsan och mitt bröst för tryggheten:).. Ibland får vi kliva upp, och kolla runt i lägenheten, småprata med jesus som hänger i sovrummet, gå ut på balkongen och säga godnatt till månen och alla kråkor och fåglar.. Det bästa som finns är nog o kika in i Alex rum, då försvinner alla tårar och hennes magiska leende skymtar i det trötta.. Helst av allt skulle hon nog vilja hoppa in i Alex säng och väcka brorsan, men jag tror bestämt att det närmast vore i närheten av en självmordshandling..

Klockan var 4 när hon vaknade sista gången.. o då trodde jag inte hon skulle somna om.. jag låg och planerade vad tusan vi skulle hitta på hela morgonen, åka på en tidig fisketur? men, då somna hon om.. hemska tanke, tänkte hon kanske, bäst jag somnar fort igen..

vi har haft en underbar dag, Maya o jag..
En stund mitt på dagen fick jag lite egen tid, som jag självfallet tillbringa på gymet.. 30 min på ett löpband, 40 min benböj, 30 min cykel.. o inte en känning i ryggen.. vilken jäkla kille, det är, den där kiropraktorn..
Inte ens nu, när jag sitter här i min hörna känner jag av det onda i ryggen.. wow!!

Tråcklat ihop tiden med avlastare och min mamma imorgon.. så Alex, Oliver och jag far iväg på fiske.. Nice..

Ha en bra lördagkväll och njut av er söndag.. kramas.. livet blir lite mysigare då.. U:)

1 kommentar:

Gagnskullu sa...

Hoppas att ni fick en fin fisketur!

*kramar*