Uffe&Maya

Uffe&Maya
"Vi ger oss aldrig"

fredag 11 juni 2010

Pannknack..

Det var alldeles knäpptyst när jag försiktigt smög upp ur sängens mjuka värme, trött med en dunkande huvudvärk. Min högsta önskan just då var att få sova, krypa ner under täcket och bara ligga där o kura, njuta av sömnen. Jag var säker på att klockan fortfarande var tidig, men, men.. När jag kom ut till köket så hörde jag hur hon gnydde till, och samtidigt insåg jag att klockan snart var sju.. Drömmen att få sova vidare gick i kras.

Medan Maya vaknar till brygger jag kaffe och gör iordning välling, i något slags tillstånd av sömnigt rus. Sedan går jag in till den lilla damen, lägger mig brevid henne och så ligger vi där och småpratar och kelar en stund.. o när sömnen jagats iväg är vi färdiga för morgonens bestyr.. o dagen börjar..

Den där dunkande huvudvärken, har funnits där hela dagen, under vissa stunder har det varit som blixtrar genom hjärnan och det har gnistrat framför ögonen.

Var hos kiropraktorn idag och ikväll är det den första kvällen på länge som jag inte har ont. Fantastiskt, helt underbart.. Tack!! till dig som gav mig presentkortet, det var en handling av godhet och omtanke..

Möte med LSS idag. Om stödfamilj och fler timmars avlastning under de veckorna Maya inte har någon barnomsorg. Fick 10 tim/vecka extra.. Det tycker jag var helt ok..
Innan mötet satt jag och meditera, i väntrummet, försökte få bort den där jäkla huvudvärken så jag skulle kunna genomföra mötet på ett konstruktivt och bra sätt. Men, när väl mötet började var jag focuserad och i och med att jag alltid är bra förberedd så gick allt galant..

Nu, är det värr.. det spränger och dunkar, jag småfryser och mår lite illa.. hmm.. jag har liksom inte tid eller kan bli sjuk och liggandes. Vem ska då ta hand om Maya?

Lägger mig i soffan och drar filten över mig och kollar fotboll. Tycker att fotboll är ganska trist, så jag somnar säkert.. sömn.. gud, så skönt.. jag har liksom glömt hur det är.. att sova..
Inatt vaknade Maya flera gånger, håll tummarna att hon får sin sömn inatt, för min skull.. haha..

U.

Inga kommentarer: