Uffe&Maya

Uffe&Maya
"Vi ger oss aldrig"

söndag 13 juni 2010

En dag på sjön..

En solig underbar dag på sjön.. Trevligt att umgås med sonen, och känna av lugnet i naturen.. Bjöd grabbarna på "afrikansk gryta", tillagad på en ö, med kyckling, purjolök, paprika, nötter, honung och ris.. Oj, det blir så gott när man lagar mat i vildmarken.. En ordentlig måltid, och sedan en kopp kaffe med tillhörande snus, sittandes på en klippa och se ut över havets vidder..Det är sådana stunder man inser, verkligen förstår vilken gåva det är.. livet.. o ens tid här på jorden..

Idag ville inte fisken nappa, däremot fick jag en krok i örat.. örkrok.. I´m hooked..

Det är magiskt vackert ute nu, det grönskar och nätterna är ljusa.. vid nästa fullmåne ska jag se till att vara vid vatten igen och fortsätta teckna fullmånen.. Har ju en liten husvagn ståendes där nere, o där kan jag o Maya bo.. hmm.. O där kan jag smyga ner till vattnet o ta mig ett nattdopp.. Sommaren är en underbar tid.. Jag njuter..

Nu ska jag varva ner i soffan en stund innan sängens mjuka bolster väntar på att ta mig in i drömmarnas land.. där allt kan hända.. o inatt blir en alldeles speciell natt.. tror jag..

Sovgott.. U..

1 kommentar:

Mia-Marie sa...

låter mysigt...hoppas du fått sova och drömma gott om fiske, natur, husvagn och Maya =)

//Mia-Marie