Uffe&Maya

Uffe&Maya
"Vi ger oss aldrig"

måndag 15 februari 2010

Klockan är 19.. Jag har satt mig i min favoritfåtölj och här kommer jag bli sittandes ikväll. Vaknade av väckarklockans surrande imorse, hmm.. Det är vi inte direkt vana vid Maya o jag.. Kommer nog ta ett tag, några dagar innan vi är vana vid morgonens rutiner. Med tiden får vi ändra dom mer radikalt och se till att få hjälp morgontimmarna. Det vore skönt och få tid att duscha innan jag åker iväg. Visserligen är Maya helt underbart snäll, och det är inga problem för mig att duscha och hon är med i sittskalet eller stolen.. Däremot vore det skönt o få vara själv när man gör iordning sig.

När vi kom till dagis idag, fick Maya en "alla hjärtan" present av resursen, vilken fantasisk människa, så full av kärlek till min dotter..

Många intryck och känslor har infunnit sig i min hjärna och sinne idag.. 21 elever att lära sig, vad de är för små människor. Några av dem, börjar jag känna ganska bra. Ett par har verkligen tagit sig till sig, och vill vara vid min sida hela tiden:).. Så finns det några, som är väldigt reserverade och undrar nog vad jag är för filur. Dessa ska jag närma mig försiktigt och vinna även deras förtroende..

40 dagar kvar tills vi ställer om klockan till sommartid.. wow.. vad jag längtar efter våren!! Kollade lite hur vädret ska bli, och som det ser ut nu, så kommer det bli plusgrader med sol och sydvästliga vindar framåt nästa helg. Då fyller min prinsessa två år! Jag ville att hon skulle heta Svala i mellannamn, Svala som betyder vår.. Min dotter kommer med den.. då hon fyller möter vi våren..

Födelsedag!! Påminner mig om stundande kalas. Dags att ta tag i den biten..

Pust.. Hjärnan är trött.. Känslor måste sorteras och värderas.. Hör av mig igen. Så ha en bra kväll, vänner och ni jag inte känner.. Kram U.

1 kommentar:

Humlina sa...

Tuesday-kramar till dig

"Hur intelligent. attraktiv eller talangfull du än är
så tenderar du att sabotera dina ansträngningar
och underminera dina relationer
i samma utsträckning som du tvivlar
på ditt eget värde
Livet är fullt av gåvor och möjlighter
öppna dig för att ta emot dem
och njut av dem så till den grad
att du börjar uppskatta ditt inneboende värde
och ge dig själv
samma medkänsla och respekt
som du ger andra"
(ur "Själens trappa" av Dan Millman)