Uffe&Maya

Uffe&Maya
"Vi ger oss aldrig"

söndag 14 februari 2010

Life of U..

Jag kände en  trötthet som var nästintill ohållbar när Maya vaknade. Låg o pratade med henne o sa;
-Snälla, lilla du, kan vi inte sova en stund till.. O försökte muta med napp o min allra bästa skön sång..

När pappa lagt sitt lilla troll
o bundit fast henne i svansen..
Så sjunger han den vackraste sång
 den vackraste sång, han kan..

O lullan lullan lej..
lullan lullan lej..
Pappas fina tjej..
Jag älskar dej..

-Nej, nej, pappa.. O ut kom nappen och min sång möttes av ett klingande skratt..

Jag gick upp, o vimlade fram till min fina lilla kaffebryggare , men på nåt sätt kändes allt så fel..
Vad var klockan egentligen?? 01.30!! Då tågade jag in i sängen igen, o sa;
- Du, min lilla busprinsessa, du gör som du vill, men pappa tänker sova.. Troligen somnade hon också om, för nästa gång jag vaknade var det ljust ute och mer normalt att stiga upp..

Skulle ha några timmars avlastning idag, men en timme innan ringde hon och meddela att hon inte kom
p g a sjukdom..
Hmm.. När man är trött, så kan minsta motgång vara som ett berg att bestiga.
Jag blev ledsen, o undrade hur jag skulle orka hela dagen:). Men, positiva tankar, och knepet "en stund i taget" och sinnesrobönen gjorde mig på gott humör igen. Ni vet.. Ge mig sinnesro att acceptera det jag ej kan förändra.. Så sjöng en liten fågel vackra ord i mina öron, vilket gjorde underverk..

Det behöver jag ta till nu, för denna årstid är inte Uffes bästa. Idag var jag verkligen tvungen att skaka om mina tankar. Kom på mig själv o tänka, "f-n, det kommer ju en till februari nästa år".. O då kanske man tar ut lite för mycket negativ energi ur kroppen.. ha ha..


Maya!!

Hon börjar bli en stor tjej!! Min kämpe.. Min hjälte.. Min underbara dotter.. Snart är hon två år:))..

Imorgon börjar en ny period i livet, nya rutiner, nya möjligheter.. Jag börjar jobba igen.
Ser fram emot det, däremot känner jag en viss stress hur jag ska hinna på mornarna??
Maya ska ha mat, jag ska ha mat, vi ska klä oss och jag vill gärna hinna ta en dusch..
Det ordnar sig, allt ordnar sig. Bara man njuter av det och ser till att vi båda mår bra.. med massor kärlek går allt!!

Så, nu mina vänner, ska jag börja med en ny rutin:).. Plocka fram morgondagens kläder, förbereda min fina lilla kaffebryggare och packa väskan med block o pennor, almanacka, schema och en frukt till fruktstunden..
Livet är underbart och det är mitt, fantastiskt..
Jag lever det som jag vill, och dom jag älskar finns där och dom bryr jag mig om..
Jag mår förträffligt.. men en liten ilsken bacill har satt sig i näsan o irriterar mig lite..

Njut av livet.. Det är nu.. O det vi drömmer om idag, gör vi snart.. går på gröna ängar och nattbadar i ljumma sjöar.. Thats nice.. Its Life of U..

Inga kommentarer: