Uffe&Maya

Uffe&Maya
"Vi ger oss aldrig"

fredag 9 november 2018

Fredag!!

Det är en Maya&Uffe helg, och den börjar man ju självklart med det  bästa Maya vet. Att sitta i köket, hon spelar på sin padda (vilket är en enorm bedrift av Maya, som bara med möda kan använda sin arm och hand, pek och långfinger funkar så hon klarar att spela vissa spel. Jag ska pyssla i köket, diska och laga mat. Då trivs fröken filur..

.. och hennes pappa..

.. vi lyssnar på musik, snackar och skrattar..

Jag trivs allt bättre med livet. Känner hur mina deppiga perioder, mina mörka tankar blir allt sällsyntare.
Inte fan leker livets vardag. Visst är det tungt att varje morgon gå upp, hjälpa Maya, knappt hinna med sig själv. Stress stress stress. I hate it!
Det enda jag kan göra åt mornarna är att gå upp lite tidigare, men jag är ju såååå trött på morgonen och alldeles för pigg om kvällen.

När Maya har somnat vill jag skriva och teckna. Lyssna på musik.

Leva livet. Ta till vara varje sekund. Nu och imorgon. Om en vecka är Maya på kortis igen och jag tänker ha en skön avkopplande helg. Jag längtar, men tänker ta hand om tiden på väg dit..

Fick blommor idag. Två blomsterbud. Ett låg vid dörren när jag kom hem och ett kom nån timme senare. Ett grymt fint arrangemang av kaktusar, vilka jag tycker jättemycket om.. sen kom ett andra bud, med en bukett blommor..

Nåt rätt måste jag ha gjort.

Maya somnar snart. Varje gång vi ska ha fredagsmys så vill hon vara uppe till kl 22 och det får hon såklart, för jag vet att lite innan åtta kommer hon börja böja ner huvudet och gnugga sig i ögonen. Hon är verkligen trött efter en skolvecka. Hon är min krigare. Vi är krigare.

"Det enda dom inte kan ta ifrån oss är vår kärlek"

Önskar alla som fortsätter hänga kvar här på bloggen en bra helg..

/U

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tack detsamma!

Anonym sa...

Jag brukar kika in nån gång i veckan. För att se hur ni har det. Önskar er en fin helg. Må den inte ta slut.

Jenny sa...

Vet inte vad som hänt med din blogg, det här är sista inlägget jag kan se numera.