Uffe&Maya

Uffe&Maya
"Vi ger oss aldrig"

tisdag 30 oktober 2018

Musik i lurarna

Varje kväll sätter jag mig en stund, när Maya somnat ordentligt, och lyssnar på musik, plockar fram block och pennor. Det är min stund.

Hög musik. Hård musik. Jag vet inte varför, men jag mår verkligen bra av den musiken och jag somnar och blir lugn av den.

Den får mig att gå in i teckningarna jag gör.

Vardagen tickar på, Maya och jag har det bra och roligt. Imorgon ska hon få sin racerunner, som hon sett fram emot den.
Det får mig att gråta, hennes längtan att ta sig fram själv.

Hon sover oroligt och sömnen är inte som bäst just nu. Trötthet kan få en halvgalen. Jag borde gå och lägga mig samtidigt som Maya, för mellan ca 21-01 sover hon ganska ok. Det är sen hennes kropp blir orolig.

Livet, vänner, livet..

Lev det väl, lev det nu.

/Uffe


Inga kommentarer: