Uffe&Maya

Uffe&Maya
"Vi ger oss aldrig"

söndag 28 oktober 2018

Hjältar

En av mina hjältar och förebilder är Marika Vaihinger, hon tävlar i racerunning, och tränar och kämpar för att bli bäst. Hon har mål och drömmar som hon gör allt för att de ska uppfyllas. Hon inspirerar mig, att fortsätta med min träning, att sätta upp mål för att orka fortsätta vecka efter vecka. År efter år.

För det är just det som gör att man når framgång. Att träna. På allt, för att bli bättre, starkare och välmående.



En av mina andra hjältar är piraten och hans mamma. När piraten skrattar känner jag äkta glädje, att kunna ge en annan människa en stund att glömma bort alla andra bekymmer.
Piraten är en sann hjälte. Hans mamma oxå, som alltid finns vid hans sida, dag och natt. All min respekt till dig.

"We can be heroes just for one day" (Bowie)

Söndagar är en bra dag. Assistent kommer redan kl 10, sen har Maya assistans fram till 19.

Träning och sen åkte jag och käkade. Det börjar bli en vana nu, att ta en söndagsmiddag för mig själv. Tidningen. En kopp kaffe. Bara vara i mina tankar.

Jag har mött många underbara människor i mitt liv. Några har jag tagit mig till i hjärtat extra mycket. En av dom är Fia.. så idag tog hon och jag en roadtrip och shoppade kläder. Man har alltid väldigt roligt med Fia, hon är nästan lika galen och klok som jag..

Vägskäl bland alla stigar. Beslut.

Ett är att jag oftare ska uppdatera på bloggen. Föra någonslags dagbok igen. Utan krusiduller..

Den mesta av min lediga kvällstid kommer jag tillbringa vid ett ritblock.

Lev väl och ha en fin vecka..

/U

Inga kommentarer: