Uffe&Maya

Uffe&Maya
"Vi ger oss aldrig"

tisdag 28 augusti 2012

För lång tid..

Om det inte räckte med att vara sådär extra trött som jag varit under några veckor.. så var jag ännu tröttare imorse..(sicket jäkla tjat om trötthet, ska sluta tjata om det, känner jag).. men imorse då?? Jo, genom jobbet har vi varit på en föreläsning om neuropsykiatriska funktionsnedsättningar idag. Föreläsningen handlade om stress, och hur människor med olika diagnoser ( ADHD, autism, Aspergers syndrom m fl) hanterar och hur vi som utövare kan hjälpa dessa människor..
Lämnade Maya redan halv 8 och hämtade henne 17.. fytusan, aldrig att jag vill att hon är så länge på dagis..det får bara ske när jag verkligen inte kan ordna till det på något annat sätt..

Ok, alltså jag arbetar med stöd i boende, på ett företag som heter Origo vård och omsorg. http://www.origo-omsorg.se/.. Jag arbetar 75 %, mer hinner jag inte.. Maya tar ändå väldigt mycket av min tid..

Maria, :), det är en av de människor som betytt och betyder väldigt mycket för mig och mitt liv.. en underbar vän..

Det har varit en lång dag. Mina ord är slut. Det är nästan så att även mina tankar är slut. Hittar inte orden längre.. Orden, de magiska som formar meningar..

Jag hittar kanske tillbaka.. till lusten att skriva.. att skapa.. någon dag.. så häng kvar.. om ni vill..

Fast nu..

Soffan..

Sovgott U.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Förstår dig. Hänger väl kvar och kollar varje förmiddag om du skrivit något, som jag brukar. Gillar ditt sätt att skriva och vill gärna följa Mayas framgångar. Såg en dokumentär för ett tag sedan om en flicka med cp som lyckats med att lära sig gå och prata hjälpligt. Hon hade tom ett arbete på kommunen där hon arbetade med dator på deltid. Allt är inte hopplöst.
Kram
Solveig

Anonym sa...

En fråga, hur fungerar det när Safie följer med Maya till bassängen? Vem sa att det var ok? Vi frågade vår sons extra resurs på dagis, men rektorn sa nej.