Uffe&Maya

Uffe&Maya
"Vi ger oss aldrig"

söndag 26 augusti 2012

Bomull för själen..

.. En ganska alldeles vanlig underbar dag i mitt liv har passerat..

Vi började precis som vanligt, med att pappa försökte, med alla medel han kan komma på, att få fröken klarvaken att sova en stund till.. men, mission impossible, hon är hård som sten och vet vad hon vill.. Upp, upp pappa, det är ljust och hela dagen ligger ju framför oss..
Hrmmfppfhmm..tänker en styck pappa och känner hur magiskt skönt min säng är, täckets värme och kuddens mjuka dun.. o fast jag är fullt medveten om att det inte är så, så känns det som sängen vaggar..

Yr och illamående när jag kliver upp.. så trött är jag.. det går inte att beskriva hur jag mår, det är omänskligt otäckt den första kvarten..

Men.. sen.. blir det ju så där nice.. in life of U..

Klär på oss.. tar en promenad.. ner till affären..
När vi är hemma igen, så inser jag att Mayas hår måste, bara måste borstas.. Hmm.. såklart vi leker frisör..
- goddag, är det du som är Maya, säger jag..
- en ja nick..
- o det skulle bli en klippning av håret?
- en nej nick..
-Aha, säger jag, fröken nöjer sig med borstning idag..?
- en ja nick..
Vi måste snart klippa håret, fröken.. Då, gott folk tittar hon stort på mig och undrar vem som tusan behöver klippa sig.. egentligen :)

Världens bästa farmor och världens bästa kusin, Matilda kom hit på eftermiddagen så jag och min son fick en kväll för oss själva.. Vart tror ni vi åkte??
Sjön. Skogen. Där har vi fiskat. Där har vi sakta strosat och plockat en och annan kantarell och såklart fått en hel del fisk också..
.. en dag i livet. Att minnas. Som att ligga i en hängmatta och sakta gunga i bomull.. Själens harmoni och nu är kroppen full av energi. Ork att fixa det som veckan har i sin famn..
Jag trivs.. med livet.. jobbet.. fast det här är fortfarande min dröm att få arbeta med.. utbildning och kunnandet har jag..

Nu..

Jo, just det.. du som kommenterat, och är härifrån Linköping.. som berättat för någon och den kände mig.. äsch.. jag blir ju nyfiken, ju.. :)

Nu..

Sovgott.. U.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej igen :)
Ja det var lite märkligt att människan jag råkade nämna din blogg för visade sig känna dig, mycket märkligt! ( den gamla räven är Maria Briman :) ) Funderat lite vad du jobbar med? Antar att det inte är fiske men att det är kanske drömmen :)? Hur funkar det , jag menar du kan du arbeta heltid?

Nåja, lät som du haft en trevlig dag och tjejen ser lika glad ut som på alla kort :) ha det gott.

Med vänlig hälsning, Linda

Anonym sa...

Brimalm!!! Blev fel! Telefonen valde :)

schousnigel.se sa...

Hvor er hun sød og herlig din lille pige der. Har lige fundet bloggen og har ASAP lagt dig til på bloglovin.
Glæder mig til at følge jer :D
Ha en dejlig dag