Uffe&Maya

Uffe&Maya
"Vi ger oss aldrig"

torsdag 30 augusti 2012

Kortis med ett skratt..

.. Kylan kramar hjärtat..den svider och biter sig fast i själen.. den lockar fantasin och längtan är min värmekälla..

..den som tinar upp det frusna..som får vattnet att droppa..rinna..porla.. så startar livet igen.. o dofterna, ljuset får hjärtat att spritta av ett rus.. o tiden den rusar fram..

.. sakta, men oändligt fort står man där igen.. o märker hur handen sakta börjar krama igen.. då får kärleken till livet vara det som värmer..

Fisket.. det som får mina batterier laddade.. o nu.. när mörkret dag för dag sänker sig över oss.. o vattnet kyls ner.. är det dags igen.. att ta dom där stora..

Det funkar. Livet.
Idag har vi varit på inskolning på kortis för första gången.. Vi, Maya och jag, har pratat massor om det.. Jag har berättat om att det är kompisar, som liksom Maya sitter i rullstol.. o att det finns leksaker.. att man sover där.. Ja, jag har bara bara pratat positivt och med ett leende om allt som har med kortis att göra..
Fast i mig, en oro..
Hur det gick?? Vad tror ni?
Min pärla charmade personalen med sina glittrande ögon och klingande skratt.. Det kommer bli bra.. Bara vi tar inskolningen i lugn och ro..
O har kärleken nära vår själ.. ömhet in i hjärtats innersta rum..

Sovgott.. U.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ett underbart foto på dig och Maya. Hon har det bra där, lilltösen.
HälsarNincan

Maria sa...

Vilka fina foto!
Och vad skönt att det känns bra med kortis :-)!

Kram Maria

Eva sa...

Vad fin du är på första bilden!
Så bra att det funkade på kortis för Maya.
Imorgon ska jag till Linköping, jag säger hej om jag ser dig och Maya på stan....
Kram/E