Uffe&Maya

Uffe&Maya
"Vi ger oss aldrig"

lördag 25 augusti 2018

Satt uppe alldeles för länge inatt. På tok för länge. Klockan 5 vaknade Maya. 

- Aldrig i livet, lägg ner..

Är så trött att jag knappt orkar resa mig för att bädda om, lägga henne tillrätta. Hon kollar på mig med vädjande ögon och jag får en sån där klump av sorg mitt i tröttheten. Om inte om fanns, hade hon kunnat springa upp till soffan själv och se nästan vad hon ville.

Självklart kan jag bära henne till soffan ibland, bädda mysigt, hon vill det med. Men det är en del meck med det. En vanlig unge kryper ju ner, Maya för man liksom vända och böka med så hon ligger rätt, och hela tiden korrigera. Vi har ändå hittat en ganska bra lösning.. så vi ser ljust på soffhäng tillsammans..

Men kl 5 en lördagmorgon.. njaa. Vi sov, vaknade, sov, vaknade tills jag inte orkade tjata mer.

Vi har väldigt mysiga mornar, som jag hoppas Maya kommer komma ihåg som ett vackert minne. Hon kollar Bolibompa, jag fäjsbookar och kollar travlistor. Då och då tvingar jag ungen att ta selfies ihop med mig. Kaffe&snus. Sen är det bara att köra igen.

På väg till gymet läser jag på Aftonbladets löp "Sömnbrist kan leda till fetma". 

Nästan tre timmar på gymet. Träning. Meditation och beslut. Inget är som väntans tider. 

Får åka och leta efter ungen och assistenten, som hade fattat way off fel vart jag ska hämta. Kände en viss irritation där, men löste situationen med en kram.. 

Kramas är ganska bra. 

Lördagkväll hos Lindahls.. Lilla Anna och Långa Farbrorn. Kul. Nix, den musiken tär på nerverna. kan nästan känna för att dra en sten genom teven, men tänker att det kanske är en allt för drastisk åtgärd. Varför är Lilla Anna smäländska? och skorrar på R.. hahaha.. 

Fast det är ett underbart rart program. Dock inte varje kväll i en vecka. God help me..

Teckning och lite annat smått och gott, denna lördagkväll. 

Nu ska Lindahl bara ha soffhäng och se på kunskapskanalen..

/U




Inga kommentarer: