Uffe&Maya

Uffe&Maya
"Vi ger oss aldrig"

måndag 20 augusti 2018

Bland kungar&fönster

Hängt på ett slott idag.. Kungens kompis äger det. Putsat fönster. Har putsat ett och annat i mitt liv. Micke och jag.
Undrar hur många vi putsat tillsammans. Lätt 10 000 fönster/man..

Ibland kommer vi hem till damer som säger ungefär såhär:

- Ja, jag kan det här med att putsa fönster, så nu får ni vara ordentliga!

- Jo, svarar jag, jag har gjort det här förr.

- Ja du lilla pojk, jag har putsat fönster i hela mitt liv, så..

Käringjävel, tänker jag.. hahahah.. jo jag kan tänka så ibland, trots min snällhet,  Jag har putsat lika många fönster som du gjort på några dagar..

Idag har det varit en av de jobbigaste dagarna. Vi blev sådär kärleksfullt osamt framåt eftermiddagen, Fast vi har det roligare än många andra. Vi har inte setts på ett tag, och både Micke och jag är lika klantiga, otursförföljda och dementa. På sant.

Så, när vi nu förenas som ett par igen, hahaha, så har vi många stories på lager. På tal om otur, idag tappade jag min skruvmejsel, och den hamnade i ett litet hål vid elementet. Hålet var bara en aning större än mejsel.. Liksom hur går det till?? Det var ett himla meck att få tag i den där mejseln igen.

Någon gång måste ju den där oturen vända, eller hur..?

Eller ska jag behöva dras med Bjarne??

Hemma sent idag. Filuren var tröttare än tröttast, men skulle ändå se Lilla Anna och Långa Farbrorn.. Asså måste Lilla Anna vara småländska?? Jag blir helt paralyserad av det programmet.

Men det är ändå charmigt och Maya älskar det. Klart hon fick titta en stund, för se ni, farsan har en plan!!

Hon ska få lära sig att man ska gå och lägga sig när man är trött. Jag ska inte tjata :)..

Idag tittade hon på filmen i ca 5 minuter, sen såg jag i ögonvrån att hon snegla mot mig. Sen mot teven och sen gäspade så käken höll på att gå ur led.. Några minuter senare ropar hon, tittar in mot sängen..

Hon somnade gott.. Jag ska kasta mig i soffan.. och vara kung..

Kvällens tanke blir:

Jag kommer aldrig bli girig och se ner på någon annan människa.

/U

Inga kommentarer: