Uffe&Maya

Uffe&Maya
"Vi ger oss aldrig"

måndag 28 maj 2018

Sommarens första myggbett

Juni närmar sig. Ljusa nätter. Smultron. Sol och bad. Balkonghäng både dag och natt. Musik. Kanske en dans.

Maya älskar sin vardag, och är på ett alldeles strålande kvittrande humör. Lite gnäll vid läggning, helst när vi inte förstår varandra.
Men vi tränar kommunikation, hela tiden. Brukar skicka sms till Lena, som är Mayas assistent på skolan, skriva om det är något speciellt. Slutar med det nu, och säger till Maya vad hon ska berätta för Lena. Sen fixar hon det, genom sin dator och ögonstyrning. Häftigt.

Jag är också i form. Känner kroppen börjar spritta och skrattet smittar mig hela tiden. Får mina dippar under dagen, men jag är ganska trött, både i kropp och själ och längtar verkligen efter att få sova. Eller mera, bestämma själv när jag ska sova.

Imorgon ska Maya berätta för Lena att hon har fått ett myggbett och att det ligger bedövningssalva i väskan OM myggbettet börjar klia.

Sommar. Abborrfiske. Sitta i en skogsglänta och dricka kaffe. Långt från stadens ständiga brus av information och pulserande stress.

Kravlös kärlek till livet.

https://www.sponsor.me/marikavaihinger

För den som känner för det, hjälp Marika på sin väg till EM och VM i racerunning.

Själv längtar jag ut på sjön och till Köpenhamn. Båda underbara ting som jag njuter av. Lycka för mig.

Dags för verklighet en stund. Funkisliv. Byta blöja. Borsta tänder. Massera ben. Stretcha. Ligga och snacka en stund. Kanske ringa Micke på messenger. Han är ganska kul tycker Maya.

Idag är en bra dag. Imorgon ska bli ännu bättre..

/Uffe

Inga kommentarer: